Isnin, 13 Februari 2012

misi mencari kasut penoreh getah

assalamualaikum wbt

ni nk crite kisah smlm..(sunday - 12/02/2012)..oleh kerana ujung minggu ni aku akan menyertai 1 lagi aktiviti outdoor pd 17-19 februari ni aku nk naik gunung datok lagi kt rembau & after dats p masuk gua batu maloi plak..mampu ker aku..??? wallahuallam...
al-kisahnya oleh kerana nk naik gunung & masuk gua batu mal0i (gua yang berair) jadi aku memerlukan kasut yg boleh digunakan di kedua2 tempat tersebut. malas la nk bawak byk2 kasut...mmg myusahkan..dh la mungkin aku akan menompang kereta org (tu pun x tau agi)...kalo kereta sendiri tu mmg aku main sumbat jer cam dalam gobok tuh... jadi, solution nya adalah mencari kasut getah a.k.a kasut penoreh getah. aku mmg dah tanya a few kwn yg biasa naik gunung about dis kasut..dorang cakap mmg sesuai & sgt selesa tuk hiking yg biasa2 jerr...tapi kalo nk naik everest kna la used kasut yg sesuai & tahan lasak se'gah' ngan tempat yg dituju tuh..

jadi, setelah membuat temujanji ngan che yus aku kul 2.30 ptg (janji kul 3.30 ptg..hihi) dah terpacak kt presint 9 (tempat keje che yus.. mula2 plan nk g kt pasar sg.besi tapi setelah mendapatkan pandangan kwn2 lain (msg kawan2 aloy) dorang cakap kasut camtu banyak jual kt kedai hardware..dorang cakap hardware byk kt bangi or kajang..but we decide nk p tgk kt dengkil...

bila dah sampai kt dengkil mmg la ssh nk carik kedai hardware coz kebanyakkan kedai kt sana tutup pada hari ahad. tapi kira nasib baik jgk la ternampak satu kedai cina yg bukak...aku & che yus trs masuk kedai tuh tapi aku tgk stok kasut dia macam yg zaman 70-an..tapi aku try jgk laa...aku nyer saiz 38 & che yus nyer saiz 37...bila dh try, cina tu pun p la blkg amik kasut spt yg direquest oleh kami...dgn bangganya cina tu wat mai kasut kt aku tapi bila nk try mak aii tekejut aku...rupanya kasut tu dah jadi jamban..penuh ngan taik lipas...errmm sakit ati aku...trs x jadi nk beli...so terpaksa la kami carik kt kedai lain...kira 2 3 kedai jugak la kami carik kebanyakkannya dah xde saiz yg dikehendaki...terpikir jugak la dalam ati kasut tu mmg femes ker?..agaknya ada org pakai wat raya kot..kuikui...

dlm keadaan panas terik kami p carik lagi kt kedai kt area situ...tetiba terjumpa satu kedai jual barangan plastik..takut jugak nk tanya coz aku tgk kedai tu cm jual besen & baldi jerr tapi aku kuatkan ati g tanya uncle tuh..alhamdulillah jumpa jugak kasut idaman hati kt situ...stok baru lagi coz dalam plastik bag...no taik lipas k..& 1 more thing harganya cuma rm7.50 berbanding ngan kedai yg ada taik lipas tu rm8.00...agaknya lagi 0.50 tu charge tuk taik lipas konon2nya bole wat baja la tu..pphuiii...

ni la kasut yg aku dok crite tuh..tapi gambar ni bukan aku pye kasut tapi aku cilok kt intenet...sorry arrr...mmg sama sebijik cam ni...dumdumdum..taraaa....

3 ulasan:

  1. tumpang tanya, kedai kat dengkil tu nama apa yek? saya pon tengah nak carik kasut getah ni, wat panjat gunung pas raya ne.

    BalasPadam
    Balasan
    1. intan, nk cakap pun xreti gak tp mmg byk kedai hardware kt area dengkil...salah 1 kt area kfc tu pun ada gak...xpun tgh dikedai2 sepanjang jln ada 1 kedai runcit & kedai dia ada jual brgan plastik...kedai cina...tanya jerr...kasut camni xde kt kedai kasut biasa...biasa byk kt kedai hardware laa...

      Padam