Selasa, 23 September 2014

Jimba-jimba di Kuching, Sarawk #PDBC@Regatta

Lebih stegah tahun x update story sbb tetiba dh rs mls nk mgarang cerita...otak mula beku untuk menyusun kata & ayat terbaik..huhu..tapi arini aku gagahkan jugak sbb risau karang mr.google kecik ati ngan aku sbb jarang mebelai-belai jiwanya.

Sedikit catatan kisah berjimba-jimba ke Sarawak pada 1st week September yg lalu.Plan ke negeri bumi kenyalang tu dh lama jugak...rasanya sebelum puasa lg. Plan asal adalah untuk menyertai Regatta Sarawak yang akan diadakan di Water Front & sepanjang sungai Swk yang merupakan acara tahunan & WAJIb diadakan oleh Kerajaan Negeri Sarawak sejak berpuluh tahun yang lalu. Ianya juga sangat dinanti2kan oleh semua rakyat jelata. Kebetulan pada tahun 2014 ini terdapat 2 event yg besar di Sungai Swk iaitu Regatta Sarawak & Dragon Boat. Acara yang dihajati oleh kami adalah acara tradisional mengayuh bot bidar Sarawak. Walau bagaimana pun kami hanya merancang, Allah juga yg menentukan..hajat dihati x tercapai oleh kerana sedikit masalah yg tidak terjangka. Mula la masing2 blurr sbb tiket dh beli..walau pun harga tiket x seberapa tapi terasa ralat dihati juga kalo tidak terbang ke sana. Tambahan pula ini adalah 1st time aku nk jejak kaki ke tempat yg terkenal dgn kek lapis itu.

Dalam situasi yg blur2 itu sbb x dpt mgayuh bot, mujur ada yang tampil membantu.. Kami semua telah dilamar utk membantu team lain untuk sesama berkayuh dalam acara perahu naga. Kalo ikutkan sebenarnya aku x kisah sgt berkayuh atau tidak sbb aku boleh ambil pluang utk berjimba-jimba sahaja. Tetapi kesian plak ngan zai, ahli pdbc baru kami yg sgt komited dgn team. Kebetulan ini adalah 1st game boat beliau di luar Putrajaya, tetiba jadik trip makan angin jew..huhu..so kira alhamdulillah jgk kami dpt berkayuh..boleh la aku bercerita sakan kt opis nnt..hihi (tu pun kalo ada yg tanya la). Paddlers boy membantu team JB Speed & paddlers gurls pulak bantu team HK Freedom...jauh tu Hong Kong mai...lai..lai..lai..

Oleh kerana kami semua sampai awl di Swk iaitu pd 2hb Sept, sedangkan acara sebenarnya adalah pada 6hb Sept, so beberapa hari sblum race kami ambil peluang berjalan-jalan dulu. Juru pandu arah merangkap driver a.k.a tuan tanah kami adalah Allan & Aisyah, dorang adalah insan yg bertgjwb membawa kami jalan2 & mejaga kami semua semasa di sana. "Kami" yang aku maksudkan adalah zai, wawa, farhan, aza, iwan & aku sndiri.

Malas plak aku nk cerita panjang bila terpandang jam kt dinding opis..Its time to go..so aku selitkan aje beberapa picture kami masa kt sana. Cuma nk bgtau Aza & Iwan terpaksa pulang awal ke Semenajung sbb ayah aza iaitu FIL iwan meninggal dunia secara mengejut. Meninggal ari Jumaat pulak tu bertuah arwah sebab akan dilindungi dari fitnah kubur. Al-Fatihah untuk ayahanda Khalid.

So, x mo sedih2...layankan aje picture kami k...muah2 :)


#pictureberteraboo

Lawat sedara kt Joo Kokodile Farm :)


Cik Wawa & Zai tgok boyerr mamam


Rehat jap kt pondok buaya..take a family photo


Masing ambil aura pasu Sarawak


Kampung Benuk...Long hauss


Sungei Sawak...makan eskrem..manager lanjer katanya


X sempat jejak jambatan tamparuli...jambatan buluh belakang umh pun kita ON laa..hihi


Santubong View..cedok ilmu puteri Santubong



Race day

Lepaking Time

HK Freedom

HK Freedom..full team...lai..lai...lai



Roof top Singahsana Lodge

Bawak pendy jenjalan

Long House Cincess

Shopping buah dabai

Sirikei Tour

Tiada ulasan:

Catat Ulasan