Isnin, 9 Januari 2012

Langkawi in Memories

ptg2 ahad cenggini mmg membosankan aku kalo xde xtvt kt luar...tetiba jer teringat nk menghapdet blog aku yg xseberapa nih...nk share ngan org2 yg sudi baca about percutian aku ngan kwn2 kt langkawi aritu...1st time me & fren merancang percutian dgn jayanya...tiket flight dh beli awl2 bln Jan 2011 lg..biasa la tiket flight airasia nih kalo beli awl2 mmg lerr murah dgn harga rm106 pegi balik..keta sewa kwn aku dh carik dgn harga rm70 sehari kira murah jgk la time2 cuti skolah ni..harga kengkawan...hotel plak kt federal hotel langkawi dgn harga rm77 semlm...murah kan...ermm rumah gomen...opps lupa nk bgtau kami fly ke langkawai 29 dec 2011 kol 7.25 mlm..& balik smula ke putrajaya 02 jan 2012...umm cam staun jerr dok sana..tp yg aku x boley nk lupa aku hampir2 men'spoil'kan our percutian...ms otw ke lcct ntah mcm mn aku tergerak ati nk check ic dlm purse...mak aii br prasan ic aku & kad bank aku xde, lesen pun xde gak...pk punya pk baru tingat ic & kad bank aku letak dlm poket beg ms nk xpdc kayak ke Royal Belum aritu...so terpaksa la patah balik..kalo x camner nk fly huhu...tp lesen aku mmg xjmp..ntah mn aku taruk pun aku xtau, pk gak sapa plak nk jd driver ms kt sana kalo lesen xde, kwn aku aini plak lesen dh xpired 8 dec lg lom renew lg & yg sorang lg tu mmg xde lesen huhu lantak lerr..alhamdulillah dh tertulis mmg rezeki aku nk g sana akhirnya selamat sampai kt lcct ckp2 time & tepat kol 8.30 mlm flight AK5330 yg kami naik slamat landing di bumi langkawi...meh laaa intai2 picture kami sumer ms kt sana...gambar lintang pukang coz aku malas nk s0rting muahahaha...

30/12/2011

tgh tggu time nk check-in ke ak5330..aku berselindung disebalik Cik Bella..cover muka terbak0r deq belum aritu..huhuhu

31/12/2011

Lom mandi lg kami dh shopping kt Ram's..kt Kompleks Pekan Rabu..br bkk tempat ni...kira murah jgk laa...

Tgh tggu time nk check-in..dh xsabar coz memasing x mandi lg...utk rek0d kami menginap kt Federal Villa Langkawi =)




sopping time..hihi


 
perghh..!!!gaya j-lo klate...hihi...kalo g sana wajib beli topi/cap/apa la yang bole cover muka..


Gambar kt bwh tu adalah sekitar penginapan kami...cantikk....suke suke suke...




Sebenarnya bukan nk highlight gambar aku pun...tapi gambar mat salleh yang kt blkg tuh...kuikuikui...



makan lg...lokasi: blkg airpot- leh tgk kapal terbang lalu lalang


ni gerai kt blkg airpot...sajer jer abiskan masa nk tggu check-in balik putrajaya...

Ni plak si meon sebuk berebut makanan...lokasi adalah car park telaga tujuh...umm manje nyer dia....

Start climbing untuk ke telaga tujuh...sib baek de tangga....berpeluh ketiak aku...


x mampu nk climb sampai ke atas...kt sini pun jadi laa...tempat cantek tapi x sesuai tuk mandi manda...




Add caption


bejalan pulang...sluar pun dh kt lutut..


mkn aiskrim luuu...nyumnyum....

sempat capture bot maritim....lokasi dh lupaa...





tgk acik nih goreng kuih karas....my peberet..aiyakkk lupa lak nk mintak resepi huhu



rumah org kedah..pembesar dulu2 rasanya...

sevenior (dh lupa camner nk eja) tuk kengkawan...

telaga mahsuri...dgn gigihnya aku menced0k air...dlm loghat klate kami panggil "kara air' (sebutan kna lengkap dgn sabdu & denggungnya)

tgh tgk parfume brand dh lupa tp ada la nama mahsuri2 tuh...bau-bauan drpd pokok2...halal...bole wat s0lat...tp ada bau daun pandan...harga rm18.00...tp aku x beli pun...tgk jerr..

umm...amik gambar dulu....dah nk balik neh...tgh tggu tuan pye keta mai amik kunci in0va dia...& after dats tggu masa tuk masuk ak5331...pulang ke putrajaya ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan