Khamis, 22 November 2012

Tahajjud Cinta

Entah knp aku br nk mendengar lagu ni...padahal mmg dah lme sangat tersimpan dalam folder lagu aku...x tringin pun nk dgr...bkn x minat lagu Mak Iti tp entahlah...ssh nk xplain...bz ngan kerja mybbkan aku tiada masa utk dgr semua itu..tipu jika lgsg xdgr lagu kt ofis...sbnrnya aku perlukan suasana senang & mood biasa ditempat kerja...tetarik dgn lirik & melodi lagu ini...ianya amat myentuh jiwa aku..setiap bait itu amat bererti...jiwa aku kosong..aku dahagakan perhatian Allah  swt...tp bagaimana Allah akan memberi perhatian kepada aku sedangkan aku sndiri jarang utk berusaha ke arah itu...appointment wajib dengan Dia sebanyak 5 kali sehari kadang2 tidak tertunai...sedar akan keadaan itu tapi knp hati ini tidak mahu berubah...adakah Allah telah hitamkan hati aku..aku hamba yg engkar...Astagfirullahalazim....Aku slalu berdoa smoga Allah kirimkan aku seseorang yg akan membawa & memimpin ke jalan-Nya...tapi aku rasa alangkah bodohnya aku jika mengharapkan orang lain utk tunjukkan jalan sedangkan aku boleh cari sendiri...sedangkan aku sndiri sedar keadaan itu...pokok pangkanya terletak pada tubuh badan & jiwa aku sndiri...& org lain hanya boleh membantu...

kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga
kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga
ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan
ku sunyi dalam gembira
perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci
ku sunyi dalam gembira
kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga
terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak
cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
tuhan, ampuni hamba-mu
kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga 
ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya tuhanku hanya padamu
tempat mengadu segala rindu
limpahiku rahmat kasihmu
dalam tahajjud cinta bersujud

(",)

(Sumber: google)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan