Selasa, 22 Mei 2012

Mampukah Aku Menawan Sang Kerinci???

Mampukah aku..??? hanya itu yg terdetik dihatiku dikala mendapat invitation dari rakan seperjuangan untuk menawan gunung kerinci di Indonesia. Mampukah aku??berdetik lagi kata2 itu dihatiku...masih tidak yakin akan kemampuan diri untuk mendaki gunung itu..Pengalaman mndaki beberapa buah gunung yg biasa2 bagiku bukan lah ukuran kemampuan tersebut. Masih banyak pengalam yang perlu ku gali, masih banyak gunung2 di tanah  air sendiri yang perlu ku daki...masih lagi berkira2 untuk menerima lamaran tersebut. Banyak faktor yg perlu aku fikirkan, yang perlu aku teliti terutamanya dari segi fizikal dan tahap kewangan aku yg hujung2 nyawa. Kos sebanyak RM1500 mungkin bagi sesetengah org adalah sedikit tapi bagi aku agak besar. Dijangkakan kami ke sana pada April 2012; deposit permulaan adalah RM200 & bayaran ansuran selama 8 bulan bermakna RM 165 wajib aku laburkan setiap bulan. Itu belum lagi belanja untuk kelengkapan lain yang sudah pasti sepasang kasut harus ku sambar untuk tujuan tersebut. Aku berfikir lagi; owhh...januari dividen asb akan masuk...confirm RM2k dalam tangan...yahooo...boleh aku terima lamaran tersebut. Tapi aku berfikir lagi bulan Mei setiap tahun adalah harijadi my blacky, terpaksa belanja beliau, kalo x aku jugak yg tidak boleh berjalan...ermm aku fikir lagi...errmm...main kutu lagi la nampak gayanya....pk lg pk lg pk lg...ermm KWSP aku akan stop bulan Januari 2013...errrmmm dah agak selesa nampak gayanya...Jadi kepusannya aku akan terima lamaran tersebut....Yahooo...dh dapat solution...cuma tahun ni aku terpaksa ikat perut dulu...Lantas tanganku pantas menggugel di internet untuk mendapatkan sedikit maklumat gunung kerinci. http://id.wikipedia.org/wiki/Gunung_Kerinci siler baa sendiri
Permandangan saujana mata memandang Gunung Kerinci (Sumber: google images)

2 ulasan:

  1. errmmm...xjadi la plak..project cancel huhu

    BalasPadam
  2. alamak...baru prasan date tu salah...suppose to be April 2013...ghehehe..

    BalasPadam